nasza historia

Topo zostało założone w 2013 roku, ale historia naprawdę rozpoczęła się ponad 30 lat temu w stanie Oklahoma. Dowiedz się, co doprowadziło nas do tego miejsca i jakie wnioski wyciągaliśmy po drodze.

SPOTKANIE TONY'EGO POST

To oraz Po od naszego imiennika czyli Topo Athletic. Z ponad 40-letnim doświadczeniem w bieganiu i ponad 30-letnim w produkowaniu butów w jego życiorysie jest założycielem jak i dyrektorem generalnym marki. Urodzony i wychowany w Kolorado, Tony zatrzymał się w Tulsa, w stanie Oklahoma, aby ukończyć college. W Tulsa wszedł na tor D1, gdzie został kapitanem drużyny przełajowej i dzięki kilku wyścigom „zabrał do domu trochę żelastwa”. Co ważniejsze, Tony zakochał się w bieganiu.

początek

Mając ambicje trenować mocniej, stawać się szybszym i szczerze mówiąc, nie żyjąc już bez dostępu do morza, Tony przeniósł się do Massachusetts i rozpoczął trening z kilkoma najlepszymi biegaczami na północnym wybrzeżu Bostonu. 

 Niestety jego cele były często udaremniane przez kontuzje, przetrenowanie lub źle dopasowane buty (być może zapowiedź?).

Po maratonie 2:25 w Bostonie, Tony zdecydował, że kariera w czymś innym niż bieganie może być mądra, jeśli chce jeść i płacić czynsz, więc podejmuje pracę w małej rodzinnej firmie o nazwie The Rockport Company. Zainspirowany technologią butów do biegania, Rockport jako pierwsza firma obuwnicza produkowała wygodne lekkie buty casual i dress.

Sztuka tworzenia butów

To właśnie w Rockport Tony nauczył się rzemiosła tworzenia butów. Dzięki wspaniałym mentorom nauczył się zawiłości kształtów, łączenia materiałów i konstrukcji butów, aby stopa i ciało mogły poruszać się i chodzić naturalnie, a także nauczył się tworzyć każdy wzór z troskliwością, prostotą i uczciwością.

Tony regularnie testował prototypy Rockport podczas swoich przerw w porze lunchu, co ostatecznie doprowadziło go do przeprowadzenia maratonu w Nowym Jorku w 1990 roku i maratonu w Londynie w 1992 roku w Rockport DresSports, prezentując osiągi i komfort obuwia Rockport.

rewolucja w przemyśle butów

Po 15 latach spędzonych w Rockport, Tony przeniósł się do innej małej, rodzinnej firmy słynącej ze swojej jedynej, Vibram. Będąc dyrektorem generalnym Vibram USA przez 11 lat, Tony pomógł nie tylko dziesiątkom firm obuwniczych zbudować lepszą platformę, ale także pomógł zainicjować naturalny ruch dzięki Vibramowi FiveFingers, innowacyjnemu projektowi obuwia stworzonemu przez jego włoskich kolegów.

Wkrótce Tony odkrył, że mniej amortyzacji i bardziej wyrównana platforma zachęcają do działania śródstopia. Spośród pierwszych, którzy próbowali wystartować w FiveFingers, zauważył, że biegnie się lżejszym, krótszym i szybszym krokiem – i ku jego zaskoczeniu kolana i plecy już nie bolały.

 

dążenie do "lepszego"

Po Vibram, Tony wiedział, że czegoś jeszcze brakuje na rynku – butów, które pozwolą biegaczom uzyskać dostęp do ważnych korzyści płynących z naturalnego biegania, zachowując jednocześnie niektóre z ich ulubionych funkcji, jakie można znaleźć w tradycyjnych butach do biegania.

Oczywiście, inne marki próbowały to zrobić, ale Tony dosłownie poczuł ich niedociągnięcia: zbyt wąskie, zbyt niechlujne, zbyt sztywne, zbyt miękkie, zbyt grube, zbyt ciężkie… nie wspominając, że większość z nich również nie wyglądała tak wspaniale. Tony zdecydował, że musi stworzyć kolejną firmę obuwniczą, aby mógł dostarczyć doświadczenia, które sam tak bardzo pragnął.

Narodziła się marka

Późnym latem 2013 roku Tony i niewielki zespół wprowadzili na rynek markę Topo Athletic z misją opracowania obuwia, które pomaga wzmocnić naturalne i intuicyjne zdolności organizmu. Nie byłyby to wyłącznie minimalne buty lub buty z palcami, dlatego Topo oferowałaby gamę butów sportowych zaprojektowanych tak, aby szanowały kształt stopy i mechanikę ciała. Dopiero wtedy sportowiec może wykorzystać zwiększoną wydajność i płynność swobodnego ruchu ludzkiego.

Close Menu
×
×

Koszyk